ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.13(2025)

Analyzing and Modifying Reading Activities for Japanese EFL Students with Dyslexic Tendencies

https://doi.org/10.60461/0002000932
https://doi.org/10.60461/0002000932
26162fb8-e523-4202-baa6-8a30a8f83f1b
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT013001.pdf CSELT013001.pdf (224 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル Analyzing and Modifying Reading Activities for Japanese EFL Students with Dyslexic Tendencies
言語 en
作成者 Montgomery, A. Tyler

× Montgomery, A. Tyler

en Montgomery, A. Tyler

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dyslexia
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Text Inspector
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 accommodation
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For many students with dyslexia, completing reading activities can be a frustrating endeavor, leading to a decrease in motivation and poor assessment scores. In Japan, the English as a foreign language (EFL) classroom may have students with dyslexia or who exhibit dyslexic tendencies (DT). Though awareness is growing, official recognition and support for students with dyslexia and DT remains limited. As inclusive education continues to grow in popularity in Japan, accommodating students with learning disabilities such as dyslexia will be a necessary part of curriculum development.
In this paper, I discuss ways that EFL teachers can analyze and modify reading activities to support students with DT. I analyzed reading passages from popular EFL textbooks using Text Inspector software to determine whether modifications to the reading materials were necessary to accommodate students with DT. The results of the Text Inspector analysis showed that some reading activities in popular textbooks were more difficult than publishers advertise. I also give examples of effective ways in which reading materials can be modified to support students with DT and improve outcomes in the EFL classroom. Modifications based on previously published guidelines to reading materials include word choice, formatting changes, and presenting materials with visual aids.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.60461/0002000932
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 13, p. 1-12, ページ数 12, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-31 04:06:38.897630
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3