ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.7(2019)

Quick Task Effect: focus on students’ perceptions

https://doi.org/10.60461/0002000690
https://doi.org/10.60461/0002000690
54203b02-490a-484c-b9a2-7f577980c7f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT007006.pdf CSELT007006.pdf (1013 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-13
タイトル
タイトル Quick Task Effect: focus on students’ perceptions
言語 en
作成者 林, 千晶

× 林, 千晶

ja 林, 千晶

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom task
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom task
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 perception
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 practitioner research
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is based on an intervention study conducted at a first-year university English class. The class used a fluency training activity, Quick Task, which is a brief task requiring students to talk and write about an assigned topic, making them think, explain and comment spontaneously. The aim of this research is to determine the extent to which this task was effective in making English less stressful and more enjoyable for the students. To help achieve this purpose, a quantitative research, comparing the results of pre- and post- course questionnaires, was conducted. The results showed that students gained a higher level of confidence and acquired a positive attitude towards learning English. The teacher also gained insights into what students thought and was encouraged to further develop this project. Practitioner research was found to be valuable.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/780
ID登録
ID登録 10.60461/0002000690
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882762
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00011360
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 7, p. 131-144, ページ数 14, 発行日 2019-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-13 06:11:00.206417
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3