WEKO3
アイテム
A Consideration of Students’ Proficiency in Discriminating Phonetic Symbols
https://doi.org/10.60461/0002000689
https://doi.org/10.60461/00020006898f13954e-4c50-4cd8-8788-ee5887397744
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Consideration of Students’ Proficiency in Discriminating Phonetic Symbols | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
城戸, 真由美
× 城戸, 真由美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | alliteration | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CALL | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | consonants | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | listening | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | minimal pairs | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonemes | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonics | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | pronunciation | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | recording | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | rhyme | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | self-analysis | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | shadowing | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vowels | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study investigates university English majors’ competency in decoding phonetic symbols by analyzing the results of a written test from a phonetics course. The students tried acquiring basic knowledge of vowels, consonants, and suprasegmental phonemes by several strategies including: learning the mechanism of phonetics based on the technical terms; practicing reading phonetic symbols; investigating the pronunciation of loanwords in Japanese and English; pair speaking practice; and recording monologue shadowing throughout the semester. At the end of the course, students took a final examination consisting of various types of questions. The examinations were held in January from 2016 to 2019 with 172 students participating over the four years. This study considers examinees’ answers from four sections of the test: differentiating phonemes in minimal pairs by listening, identifying a common phoneme in a group of three words, understanding alliteration and rhyme, and transcribing phonetic symbols into the English alphabet. The test results show the students’ comprehension and tendencies, namely, their strengths and weaknesses. These can be analyzed according to the phonemes themselves, including such elements as places or manners of articulation. This research also offers suggestions as to what students should pay careful attention to while learning English and what effective strategies they can use. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net/11470/779 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000689 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 7, p. 107-129, ページ数 23, 発行日 2019-03 |