ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.7(2019)

A Consideration of Students’ Proficiency in Discriminating Phonetic Symbols

https://doi.org/10.60461/0002000689
https://doi.org/10.60461/0002000689
8f13954e-4c50-4cd8-8788-ee5887397744
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT007005.pdf CSELT007005.pdf (224 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-13
タイトル
タイトル A Consideration of Students’ Proficiency in Discriminating Phonetic Symbols
言語 en
作成者 城戸, 真由美

× 城戸, 真由美

ja 城戸, 真由美


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 alliteration
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 consonants
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 listening
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 minimal pairs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 phonemes
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 phonics
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 pronunciation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 recording
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 rhyme
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-analysis
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 shadowing
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 vowels
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates university English majors’ competency in decoding phonetic symbols by analyzing the results of a written test from a phonetics course. The students tried acquiring basic knowledge of vowels, consonants, and suprasegmental phonemes by several strategies including: learning the mechanism of phonetics based on the technical terms; practicing reading phonetic symbols; investigating the pronunciation of loanwords in Japanese and English; pair speaking practice; and recording monologue shadowing throughout the semester. At the end of the course, students took a final examination consisting of various types of questions. The examinations were held in January from 2016 to 2019 with 172 students participating over the four years. This study considers examinees’ answers from four sections of the test: differentiating phonemes in minimal pairs by listening, identifying a common phoneme in a group of three words, understanding alliteration and rhyme, and transcribing phonetic symbols into the English alphabet. The test results show the students’ comprehension and tendencies, namely, their strengths and weaknesses. These can be analyzed according to the phonemes themselves, including such elements as places or manners of articulation. This research also offers suggestions as to what students should pay careful attention to while learning English and what effective strategies they can use.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/779
ID登録
ID登録 10.60461/0002000689
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882762
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00011360
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 7, p. 107-129, ページ数 23, 発行日 2019-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-13 06:03:14.165209
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3