WEKO3
アイテム
An Introduction to Readers Theatre
https://doi.org/10.60461/0002000676
https://doi.org/10.60461/000200067646edddaf-6cf4-49ad-94af-0d1ea39ce2fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Introduction to Readers Theatre | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
Nugent, Philippa
× Nugent, Philippa
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Readers Theatre | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | pronunciation practice | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | prosody | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | confidence building | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | fluency | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | listening skills | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | It is common in Japanese university English classrooms to meet students across the spectrum of English levels who lack the confidence and ability to speak fluently. Additionally, many of them have great difficulty in understanding spoken English. Students arenʼt introduced to the rules and conventions of English pronunciation in a way that enables them to assimilate and use this knowledge, and this precludes many learners from speaking smoothly or understanding naturally spoken English. Readers Theatre is a performance-based group activity in which participants read aloud from a script. In English as a foreign language education Readers Theatre may be an effective approach to enable students to achieve greater language fluency and due to its structured nature, build their confidence to speak English. What follows is an introduction to how Readers Theatre can be implemented in the Japanese university classroom with the aim of helping students to develop better English communication skills in relation to pronunciation, fluency, listening skills and confidence. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net/11470/898 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000676 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 9, p. 61-71, ページ数 11, 発行日 2021-03 |