WEKO3
アイテム
A Trial of Improving Learnersʼ Phonetics Comprehension through Remote Teaching
https://doi.org/10.60461/0002000675
https://doi.org/10.60461/00020006753657fe6f-d7f6-424e-84df-57ccf2beae5d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Trial of Improving Learnersʼ Phonetics Comprehension through Remote Teaching | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
城戸, 真由美
× 城戸, 真由美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | assignments | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | colors | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Google Classroom | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | face-to-face teaching | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LMS | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | on campus | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | on-demand | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | real-time | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | sound symbolism | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | synesthesia | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vowels | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In 2020, the spread of COVID-19 forced schools to adopt distance learning using multimedia technology. Universities provide online classes in order to avoid making students commute to school. For remote teaching, there are considerable choices in learning management systems adopted by schools and methods employed by teachers. Each approach has advantages and disadvantages, so a combination of those choices can bring multiplier effect. However, person-to-person communication plays a critical role particularly in language education. How do teachers survive this crisis? This paper makes suggestions about class activities by means of written information on a remote real-time lecture. It focuses on an English phonetics course which deals with pronunciation skills and aural information by minimum usage of a video meeting system. This paper also includes a survey of mental associations similar to synesthesia as an example of how to teach an abstract concept. The results are analyzed and observed to mention potentials of vowels. This paper also refers to the benefits of teaching online and on campus. Learnersʼ viewpoints collected through activities are mentioned throughout. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net/11470/897 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000675 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 9, p. 41-60, ページ数 20, 発行日 2021-03 |