ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.10(2022)

The Effect of Linking on Japanese EFL University Studentsʼ Listening Comprehension

https://doi.org/10.60461/0002000669
https://doi.org/10.60461/0002000669
1ebabb87-e9c4-4bba-8d3b-c0859117fb87
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT010004.pdf CSELT010004.pdf (119 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-13
タイトル
タイトル The Effect of Linking on Japanese EFL University Studentsʼ Listening Comprehension
言語 en
作成者 Suenaga, Victoria Claire

× Suenaga, Victoria Claire

en Suenaga, Victoria Claire


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 consonant vowel linking
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 linking
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 connected words
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dictation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 listening comprehension
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese university
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL teaching
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The presence of phonologically connected speech negatively affects input-intake for Japanese students (Ito, 2014). The purpose of this study is to assess whether or not students make more errors in listening comprehension when writing down six dictated sentences with consonant vowel links, where a word ends in a consonant and is connected to another word beginning with a vowel, compared with six sentences that do not have consonant vowel links. Students attending a private womenʼs university in Fukuoka City, Kyushu, Japan, studying English as a Foreign Language (EFL), were invited to participate in the study. Materials, sent through ʻGoogle classroom,ʼ consisted of a consent form, three questions, a pre-recorded dictation of 12 sentences, and a document for responses and comments. Included in this study are 39 students. English language proficiency ranges from Test of English for International Communication (TOEIC) scores between 295-690, the average score being 574. The longest stay in an English-speaking country reported was three months. In all ability groups, the connected consonant vowel sentence condition resulted in a larger number of errors (p<0.001). Japanese university students found it more difficult to correctly interpret sentences with consonant vowel links versus those which do not have consonant vowel links. The findings carry wider significance for lecturers and examiners teaching Japanese university students. This study builds on current evidence regarding phonologically connected speech and adds to the literature that such sentences are difficult to process. Future research should focus on the kind of errors made when comprehending connective sentences from dictation.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1005
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000669
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882762
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00011360
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 10, p. 65-80, ページ数 16, 発行日 2022-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-13 01:25:58.003674
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3