WEKO3
アイテム
Utility of Solo and Peer Work for Pronunciation Practice
https://doi.org/10.60461/0002000667
https://doi.org/10.60461/00020006670d2df87a-b891-4a45-aa49-1153ea059ad8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Utility of Solo and Peer Work for Pronunciation Practice | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
城戸, 真由美
× 城戸, 真由美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | autonomy | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CALL | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English major | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | first-year | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LMS | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | motivation | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | non-English major | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonetics | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reading out | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | recording | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | video meeting | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Online courses tend to decrease studentsʼ opportunities to speak. This paper suggests two activities to improve pronunciation skills to address this lack. One was introduced in an elective course of English Phonetics for English majors. Students use software to record assignments to practice shadowing and then submit their sound files. The other was conducted in a mandatory course of First-year English for non-English majors. Students give a presentation in a video meeting after practicing with their teacher regularly. Comparing the two courses, features and effects will be discussed based on studentsʼ opinions. Fifty-six students answered a survey about the software and the activity. Ninety students commented upon the speech presentation. These results serve a useful purpose as insights into the learnersʼ viewpoints. Activities such as those given can function to promote autonomy and motivation as well as serve as a tool to improve speaking skills. It is difficult but essential to facilitate good teacher-student and student-student relationships online | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net11470/1003 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000667 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 10, p. 17-36, ページ数 20, 発行日 2022-03 |