ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.10(2022)

Utility of Solo and Peer Work for Pronunciation Practice

https://doi.org/10.60461/0002000667
https://doi.org/10.60461/0002000667
0d2df87a-b891-4a45-aa49-1153ea059ad8
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT010002.pdf CSELT010002.pdf (607 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-13
タイトル
タイトル Utility of Solo and Peer Work for Pronunciation Practice
言語 en
作成者 城戸, 真由美

× 城戸, 真由美

ja 城戸, 真由美


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 English major
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 first-year
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 LMS
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 non-English major
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 online
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 phonetics
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading out
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 recording
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 video meeting
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Online courses tend to decrease studentsʼ opportunities to speak. This paper suggests two activities to improve pronunciation skills to address this lack. One was introduced in an elective course of English Phonetics for English majors. Students use software to record assignments to practice shadowing and then submit their sound files. The other was conducted in a mandatory course of First-year English for non-English majors. Students give a presentation in a video meeting after practicing with their teacher regularly. Comparing the two courses, features and effects will be discussed based on studentsʼ opinions. Fifty-six students answered a survey about the software and the activity. Ninety students commented upon the speech presentation. These results serve a useful purpose as insights into the learnersʼ viewpoints. Activities such as those given can function to promote autonomy and motivation as well as serve as a tool to improve speaking skills. It is difficult but essential to facilitate good teacher-student and student-student relationships online
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1003
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000667
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882762
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00011360
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 10, p. 17-36, ページ数 20, 発行日 2022-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-13 01:16:34.997907
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3