ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.11(2023)

Dyslexia in the L2 Classroom: Recognizing and Supporting Undiagnosed Students in Japan

https://doi.org/10.60461/0002000665
https://doi.org/10.60461/0002000665
3c65e33e-8fce-4213-b8d1-db5ccfebca71
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT011007.pdf CSELT011007.pdf (224 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-13
タイトル
タイトル Dyslexia in the L2 Classroom: Recognizing and Supporting Undiagnosed Students in Japan
言語 en
作成者 Montgomery, A. Tyler

× Montgomery, A. Tyler

en Montgomery, A. Tyler

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning disabilities
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dyslexia
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 second language
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning style
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 accommodation
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although dyslexia is the most common learning disorder worldwide, official diagnosis and support from educational institutions for learners with dyslexia remains rare in Japan. Consequently, the understanding, identification, and accommodation of dyslexia remains elusive in the foreign language (L2) classroom. In many cases, even if a student with dyslexia has developed compensation techniques to overcome difficulties in reading, writing, and other academic areas in Japanese, these techniques do not transfer to learning a second language, especially orthographically deep and opaque languages such as English. Further, there is a growing movement in Japan for inclusive education, meaning accommodating students with learning disabilities such as dyslexia will be necessary in the L2 classroom. In this paper, I will define dyslexia, how it can affect L2 learning, how to recognize if a student has dyslexia, and what L2 teachers in Japan can do to support students who may have dyslexia. Based on previous literature I will give general suggestions on how to design classroom activities and materials to accommodate L2 students with dyslexia, as well as more targeted advice based on studentsʼ preferred learning style.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1015
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000665
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882762
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00011360
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 11, p. 99-114, ページ数 16, 発行日 2023-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-13 01:06:15.428335
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3