WEKO3
アイテム
A Comparison of Phonetics Courses between before and after the COVID-19 Pandemic
https://doi.org/10.60461/0002000664
https://doi.org/10.60461/0002000664ee195ec5-d6fa-4f9b-a1b5-c24c9667ee86
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Comparison of Phonetics Courses between before and after the COVID-19 Pandemic | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
城戸, 真由美
× 城戸, 真由美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CALL (computer-assisted language learning) | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | consonants | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English majors | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | listening | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LMS (Learning Management System) | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | minimal pairs | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonetic symbols | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vowels | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper describes a challenge in an elective course of English Phonetics which has been conducted for eight years at a womenʼs university in Japan. Studentsʼ strengths and weaknesses in learning phonetics will be discussed, particularly focusing on phonemes such as vowels and consonants in listening to minimal pairs and discriminating phonetic symbols in reading. Nowadays people wear masks including the teacher and students. Teaching strategies should be paid attention to and renewed with some ingenious devices. It is possible to teach face-to-face with CALL (computer-assisted language learning) on campus in combination with some online tools which were developed as an outcome of remote teaching. Consequently, there must be tendencies before and after the pandemic. Some previous studies including Kido (2019) could be compared with this investigation. Similarities and differences between before and after the pandemic will be discovered. This paper would be profitable as research on actual conditions and an aid to improve studentsʼ proficiency for the future. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net11470/1014 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000664 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 11, p. 83-98, ページ数 16, 発行日 2023-03 |