WEKO3
アイテム
Happy Students are Motivated Students: Psychology for Language Teachers
https://doi.org/10.60461/0002000663
https://doi.org/10.60461/000200066369835ded-affe-4aaa-bcc3-51334861c722
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Happy Students are Motivated Students: Psychology for Language Teachers | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Fukuhara, Kathleen
× Fukuhara, Kathleen
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | UDC | |||||||
主題 | positive psychology | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | motivation | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | well-being | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cultural issues | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Students face many problems in the second language classroom. Some of these may be personal but many are caused by cultural differences between the teacher and students or students and students in the multicultural classroom. Cultural issues will always be with us but this paper considers how we can help students, through the use of positive psychology, to achieve their best. First, we consider the concepts of positive psychology and well-being. We then look at how positive psychology can affect studentsʼ sense of well-being, creating a better learning situation. Finally, we consider some practical applications which can be put into practice in the classroom. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
識別子 | ||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net11470/1013 | |||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000663 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 21882762 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AB00011360 | |||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 11, p. 71-82, ページ数 12, 発行日 2023-03 |