ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.12(2024)

Modifying an EFL Course to Accommodate Students with Dyslexic Tendencies

https://doi.org/10.60461/0002000657
https://doi.org/10.60461/0002000657
4c3a6d0c-7d3c-4925-878c-90295c11a29f
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT012005.pdf CSELT012005.pdf (666 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-12
タイトル
タイトル Modifying an EFL Course to Accommodate Students with Dyslexic Tendencies
言語 en
作成者 Montgomery, A. Tyler

× Montgomery, A. Tyler

en Montgomery, A. Tyler

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning disorder
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dyslexia
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 action research
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 accommodation
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 University students in Japan may have undiagnosed dyslexia or exhibit dyslexic tendencies (DT) in the foreign language (FL) classroom. However, support for these students has been limited due to the relatively low rate of awareness of dyslexia by teachers of foreign languages and university administration. Examples and descriptions of practical ways in which class materials and assessments can be modified to support university students with DT would be beneficial to FL teachers but is limited in published research. In this paper, I will discuss the results of an action research project I conducted over two years. I modified an existing course in hospitality English in order to support students with DT. Specifically, I adapted supplementary course materials and assessments to align with previously published guidelines. These modifications included formatting changes to supplementary class materials to be more legible and intuitive, and improving fairness in written and verbal assessments. The goal of the paper is to give teachers of foreign languages a practical example of how to efficiently adapt existing course materials to support students with DT.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1113
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000657
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 12, p. 67-86, ページ数 20, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-12 23:59:22.108648
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3