ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.12(2024)

An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms

https://doi.org/10.60461/0002000656
https://doi.org/10.60461/0002000656
9bf8a5ab-4922-4ec9-9f71-c7e121c2582e
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT012004.pdf CSELT012004.pdf (259 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-12
タイトル
タイトル An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms
言語 en
作成者 城戸, 真由美

× 城戸, 真由美

ja 城戸, 真由美


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL (computer-assisted language learning)
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 consonants
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dictation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 multiple-choice questions
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 phonemes
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 phonetic symbols
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 supra-segmental phonemes
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 transcription
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 vowels
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper deals with listening activities in a university in southern Japan. There are two types of classes involved: an elective English phonetics course at CALL (computer-assisted language learning) and compulsory courses targeting four skills on English communication in normal classrooms. Participants are all female students from second-year to fourth-year in the former and first-year in the latter. Each course includes listening sections with multiple-choice questions and partial dictation. After learning fundamental information in class, students were offered listening assignments. Prospects will be introduced with practical class situations, related to various linguistic approaches including pronunciation, grammar, vocabulary, and reading context. The general impression will also be discussed in order to grasp tendencies of students’ issues to discover better strategies and consequently make use of them for future education.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1112
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000656
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 12, p. 55-65, ページ数 11, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-12 23:55:01.003149
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3