WEKO3
アイテム
An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms
https://doi.org/10.60461/0002000656
https://doi.org/10.60461/00020006569bf8a5ab-4922-4ec9-9f71-c7e121c2582e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
城戸, 真由美
× 城戸, 真由美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CALL (computer-assisted language learning) | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | consonants | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dictation | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | multiple-choice questions | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonemes | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phonetic symbols | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | supra-segmental phonemes | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | transcription | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vowels | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper deals with listening activities in a university in southern Japan. There are two types of classes involved: an elective English phonetics course at CALL (computer-assisted language learning) and compulsory courses targeting four skills on English communication in normal classrooms. Participants are all female students from second-year to fourth-year in the former and first-year in the latter. Each course includes listening sections with multiple-choice questions and partial dictation. After learning fundamental information in class, students were offered listening assignments. Prospects will be introduced with practical class situations, related to various linguistic approaches including pronunciation, grammar, vocabulary, and reading context. The general impression will also be discussed in order to grasp tendencies of students’ issues to discover better strategies and consequently make use of them for future education. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学英語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net11470/1112 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000656 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27590364 | |||||||||
書誌情報 |
en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL 巻 12, p. 55-65, ページ数 11, 発行日 2024-03 |