ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL
  4. Vol.12(2024)

Imagination and Teaching

https://doi.org/10.60461/0002000653
https://doi.org/10.60461/0002000653
5c3d7403-574a-4226-80df-0fa383ce55e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSELT012001.pdf CSELT012001.pdf (330 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-12
タイトル
タイトル Imagination and Teaching
言語 en
作成者 Williams, P. Alan

× Williams, P. Alan

en Williams, P. Alan


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Imagination
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 marginalization
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 impediments
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 benefits
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 preconditions
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 heuristics
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the field of education, teachers are commonly advised to think critically so that they don’t unquestioningly embrace ideas and practices that are not founded on solid evidence.Teachers are also encouraged to think objectively in order not to resort to their deeply entrenched biases and prejudices when making important decisions and formulating ideas.It is, however, rare to come across arguments and claims that support the value of, and the need for, thinking imaginatively in education. Many exhort the promises inherent in critical reflection but are silent on the power of magination. It is unfortunate that imagination is thought to play only a marginal role in teaching. Our ability to conceive realities contrary to what actually is the case needs to gain more attention in pedagogy given its potential to promote lasting learning. After characterizing the salient characteristics of imaginative teaching and outlining the reasons why it has been sidelined in education, this paper will discuss why teaching imaginatively is important, what the impediments and preconditions to imaginative teaching are, and how this overall approach can be put into practice.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学英語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Centre for the Study of English Language Teaching, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net11470/1109
識別子タイプ HDL
ID登録
ID登録 10.60461/0002000653
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590364
書誌情報 en : The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL

巻 12, p. 1-26, ページ数 26, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-12 11:20:49.414075
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3