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  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. Fukuoka Jo Gakuin University bulletin. Faculty of International Career Development = 福岡女学院大学紀要 国際キャリア学部編
  4. Vol.8(2022)

消費者選好理論の系譜に係る一考察 : 顕示選好理論とその周辺

https://doi.org/10.60461/0002000570
https://doi.org/10.60461/0002000570
44e28c4d-259b-42ea-a2e2-3c9ec98c124a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai008004.pdf kokusai008004.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-07
タイトル
タイトル 消費者選好理論の系譜に係る一考察 : 顕示選好理論とその周辺
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル A Note on the Genealogy of Consumer’s Preference Theory : Revealed Preference Theory and its Peripherals
言語 en
作成者 櫻田, 陽一

× 櫻田, 陽一

ja 櫻田, 陽一


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ordinal utility fuction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Revealed preference theory
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Indifferent hyper plane
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Integrability
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the consumer preference theory, discussions have been made for a long time based on the cardinal utility function theory that presupposes the measurable utility. These arguments can be traced back to Walras, however the utility functions are originally unobservable and difficult to compare and quantify with each other. Starting from this recognition, many researchers have made the ordinal utility function theory, instead of the cardinal utility, the mainstream in the field of consumer selection theory. In this paper, without assuming the existence of a utility function, starting from an observable demand function, the zero-order homogeneity of the demand function, the demand law of price and consumption, and the semi-negative constant sign of the Slutsky alternative matrix are discussed as the major outputs derived from so-called as the revealed preference theory. The light will be shed on the outline of the revealed preference theory, which has succeeded in deriving important laws and characteristics in the field of consumer preference in consumer behavior theory, as well as on its historical significance.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学国際キャリア学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/979
ID登録
ID登録 10.60461/0002000570
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893942
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590372
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12715636
書誌情報 en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development
ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編

巻 8, p. 55-87, ページ数 33, 発行日 2022-03
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Ver.1 2024-11-07 02:16:52.446735
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