ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. Fukuoka Jo Gakuin University bulletin. Faculty of International Career Development = 福岡女学院大学紀要 国際キャリア学部編
  4. Vol.6(2020)

Construction of Linguistic Repertoire and Identity of a Japanese Child in Multilingual Luxembourg through Lived Experience

https://doi.org/10.60461/0002000560
https://doi.org/10.60461/0002000560
b8ec608b-cfc5-4bad-9e43-61603c363860
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai006004.pdf kokusai006004.pdf (287 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-06
タイトル
タイトル Construction of Linguistic Repertoire and Identity of a Japanese Child in Multilingual Luxembourg through Lived Experience
言語 en
作成者 大橋, 由美

× 大橋, 由美

ja 大橋, 由美

en Ohashi, Yumi


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multilingualism
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Language portrait
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Linguistic repertoire
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Linguistic identity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Migrant children
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The study investigates how a multilingual Japanese child resident overseas exercises, interprets and represents heteroglossic practices, repertoires and identity. Based on a poststructuralist approach which posits that identity is shaped by historically determined power relations and the subject, the study investigates how a Japanese child living in a multilingual environment brings together personal history, experience, values and practices to form linguistic repertoires and identity. In addition to interviews, use is made of a language portrait as a research tool in order to visualise linguistic repertoire. The result is a detailed analysis of a 10year old Japanese girl living in multilingual Luxembourg revealing the child’s multilingual repertoire, complex emotions and positioning formed through lived experiences in a multilingual environment. Of particular note is the use of translanguaging to represent the child’s heteroglossic repertoire. Analysis also reveals that, for the child, language is experienced primarily as capital for socialisation. However, the existence of a fixed elite multilingualism made it difficult for the child to develop proficiency and to increase social participation.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学国際キャリア学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/829
ID登録
ID登録 10.60461/0002000560
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893942
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590372
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12715636
書誌情報 en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development
ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編

巻 6, p. 81-109, ページ数 29, 発行日 2020-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-06 06:46:22.988649
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3