WEKO3
-
RootNode
アイテム
Construction of Linguistic Repertoire and Identity of a Japanese Child in Multilingual Luxembourg through Lived Experience
https://doi.org/10.60461/0002000560
https://doi.org/10.60461/0002000560b8ec608b-cfc5-4bad-9e43-61603c363860
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-06 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Construction of Linguistic Repertoire and Identity of a Japanese Child in Multilingual Luxembourg through Lived Experience | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
大橋, 由美
× 大橋, 由美
|
|||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Multilingualism | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Language portrait | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Linguistic repertoire | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Linguistic identity | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Migrant children | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The study investigates how a multilingual Japanese child resident overseas exercises, interprets and represents heteroglossic practices, repertoires and identity. Based on a poststructuralist approach which posits that identity is shaped by historically determined power relations and the subject, the study investigates how a Japanese child living in a multilingual environment brings together personal history, experience, values and practices to form linguistic repertoires and identity. In addition to interviews, use is made of a language portrait as a research tool in order to visualise linguistic repertoire. The result is a detailed analysis of a 10year old Japanese girl living in multilingual Luxembourg revealing the child’s multilingual repertoire, complex emotions and positioning formed through lived experiences in a multilingual environment. Of particular note is the use of translanguaging to represent the child’s heteroglossic repertoire. Analysis also reveals that, for the child, language is experienced primarily as capital for socialisation. However, the existence of a fixed elite multilingualism made it difficult for the child to develop proficiency and to increase social participation. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学国際キャリア学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
識別子 | ||||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net/11470/829 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000560 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21893942 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 27590372 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12715636 | |||||||||||
書誌情報 |
en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編 巻 6, p. 81-109, ページ数 29, 発行日 2020-03 |