ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. Fukuoka Jo Gakuin University bulletin. Faculty of International Career Development = 福岡女学院大学紀要 国際キャリア学部編
  4. Vol.4(2018)

Teacher education for Teaching English to Young Learners (TEYL) : The scope for the integration of data-driven learning

https://doi.org/10.60461/0002000549
https://doi.org/10.60461/0002000549
ba332996-eaa5-4073-868f-57a0d291b860
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai004008.pdf kokusai004008.pdf (105 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-06
タイトル
タイトル Teacher education for Teaching English to Young Learners (TEYL) : The scope for the integration of data-driven learning
言語 en
作成者 平田, 恵理

× 平田, 恵理

ja 平田, 恵理


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 young learners
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 corpus-based approach to language learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Data-Driven Learning(DDL)
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 material design
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2013, Japanese Ministry of Education (MEXT) announced a reform of English education in order for future generations to be prepared for the increasingly globalized world (MEXT, 2013). Consequently, it is required for universities that offer the official teacher training courses to review the course contents in order to correspond to the changes suggested in the plan. Teacher training courses for primary English education is no exception, as the reform contains changes in English education at primary level from 2020 (MEXT, 2013; 2017a; 2017b). Since it has been reported that teacher factor plays an important role in learning outcome of young learners (YLs) (e.g. Aukrust 2007; Graham, Courtney, Marinis, and Tonkyn, 2017), it is obvious that the teacher education at university level should help prospective teachers to be prepared to teach English at primary schools. This paper discusses the possibility of incorporating data-driven learning into the teacher training courses in order to deepen the prospective YL teachers’understanding and awareness of English language usages which are required in their future teaching context.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学国際キャリア学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/709
ID登録
ID登録 10.60461/0002000549
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893942
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590372
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12715636
書誌情報 en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development
ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編

巻 4, p. 127-143, ページ数 17, 発行日 2018-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-06 02:35:19.299506
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3