WEKO3
アイテム
Classroom Interactional Competence in a Japanese Elementary English Classroom
https://doi.org/10.60461/0002000547
https://doi.org/10.60461/0002000547a4382b4a-3379-4f55-906a-d70fa04485e5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-06 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Classroom Interactional Competence in a Japanese Elementary English Classroom | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
大橋, 由美
× 大橋, 由美
|
|||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | classroom interactional competence | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | shaping learner contributions | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | conversation analysis | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | elementary EFL | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | homeroom teacher (HRT) | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | assistant language teacher(ALT) | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The study examined classroom interactional competence in an elementary English classroom in Japan, seeking to illuminate the nature of interactions between pupils and instructors, a Japanese homeroom teacher (HRT) and a native-speaker assistant language teacher (ALT). Six classroom hours at a state elementary school were videotaped and audiotaped, with conversation analysis adopted for data analysis. Analysis revealed that the HRT and the ALT used a wide range of skills for shaping learner contributions such as repeating, clarifying, extending, elaborating, modelling, and translating. The study also revealed that while the HRT and ALT had a number of interactional features in common, they also called upon distinctively different types of interactional resources that in turn contributed in different ways to pupil learning. Whereas the HRT’s use of interactional resources mainly served to assist the ALT’s teaching, the ALT’s interaction was more focused upon the scaffolding of pupil learning. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 福岡女学院大学国際キャリア学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
識別子 | ||||||||||||
識別子 | https://hdl.handle.net/11470/707 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.60461/0002000547 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21893942 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 27590372 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12715636 | |||||||||||
書誌情報 |
en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編 巻 4, p. 91-109, ページ数 19, 発行日 2018-03 |