ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. Fukuoka Jo Gakuin University bulletin. Faculty of International Career Development = 福岡女学院大学紀要 国際キャリア学部編
  4. Vol.4(2018)

Classroom Interactional Competence in a Japanese Elementary English Classroom

https://doi.org/10.60461/0002000547
https://doi.org/10.60461/0002000547
a4382b4a-3379-4f55-906a-d70fa04485e5
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai004006.pdf kokusai004006.pdf (102 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-06
タイトル
タイトル Classroom Interactional Competence in a Japanese Elementary English Classroom
言語 en
作成者 大橋, 由美

× 大橋, 由美

ja 大橋, 由美

en Ohashi, Yumi


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom interactional competence
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 shaping learner contributions
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 conversation analysis
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 homeroom teacher (HRT)
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 assistant language teacher(ALT)
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The study examined classroom interactional competence in an elementary English classroom in Japan, seeking to illuminate the nature of interactions between pupils and instructors, a Japanese homeroom teacher (HRT) and a native-speaker assistant language teacher (ALT). Six classroom hours at a state elementary school were videotaped and audiotaped, with conversation analysis adopted for data analysis. Analysis revealed that the HRT and the ALT used a wide range of skills for shaping learner contributions such as repeating, clarifying, extending, elaborating, modelling, and translating. The study also revealed that while the HRT and ALT had a number of interactional features in common, they also called upon distinctively different types of interactional resources that in turn contributed in different ways to pupil learning. Whereas the HRT’s use of interactional resources mainly served to assist the ALT’s teaching, the ALT’s interaction was more focused upon the scaffolding of pupil learning.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学国際キャリア学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/707
ID登録
ID登録 10.60461/0002000547
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893942
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590372
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12715636
書誌情報 en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development
ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編

巻 4, p. 91-109, ページ数 19, 発行日 2018-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-06 02:20:58.794928
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3