ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. Fukuoka Jo Gakuin University bulletin. Faculty of International Career Development = 福岡女学院大学紀要 国際キャリア学部編
  4. Vol.2(2016)

Secondary School Teachers’ Attitudes Towards Communicative Language Teaching: A report from a KAKEN questionnaire survey

https://doi.org/10.60461/0002000531
https://doi.org/10.60461/0002000531
066861bf-2e36-4444-9c66-2cc523b8a765
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai002001.pdf kokusai002001.pdf (60 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-05
タイトル
タイトル Secondary School Teachers’ Attitudes Towards Communicative Language Teaching: A report from a KAKEN questionnaire survey
言語 en
作成者 細川, 博文

× 細川, 博文

ja 細川, 博文


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Secondary school education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 CLT
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interaction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Classroom discourse
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Questions
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is based on a questionnaire survey I conducted in March 2015. The survey is part of my KAKENHI (grant-in-aid research) study, whose aim is to investigate the role of classroom discourse between teacher and students at secondary schools in Japan. The incentive for the study originated from the fact that most secondary school English classes are not conducted communicatively. The dominant teaching methodology is the Grammar Translation Method (GTM), which is not suitable to develop learners’ fluency of English. The latest revision of the guidelines by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) proposed that English classes should be conducted in English at senior high schools. This survey investigated secondary school teachers’ attitudes towards Communicative Language Teaching (CLT). The results revealed that practitioners face some common problems when conducting communicative lessons, which, as I shall argue, is the result of insufficient CLT training in pre-service programmes at university.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学国際キャリア学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of International Career Developmet, Fukuoka Jo Gakuin University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/153
ID登録
ID登録 10.60461/0002000531
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893942
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27590372
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12715636
書誌情報 en : Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development
ja : 福岡女学院大学紀要. 国際キャリア学部編

巻 2, p. 1-18, ページ数 18, 発行日 2016-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-05 07:56:01.380622
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3