ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福岡女学院大学
  2. 紀要
  3. 福岡女学院大学紀要 人文学部編
  4. 第24号(2014)

Ancillary and Constitutive Discourse in Second Language Learning Tasks

https://doi.org/10.60461/0002000157
https://doi.org/10.60461/0002000157
dd090200-fc63-4600-b8db-8b880e8c4b26
名前 / ファイル ライセンス アクション
jinbun024005.pdf jinbun024005.pdf (206 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-03
タイトル
タイトル Ancillary and Constitutive Discourse in Second Language Learning Tasks
言語 en
その他のタイトル
その他のタイトル 第二言語学習タスクにおける言語の補助的主体的役割
言語 ja
作成者 大橋, 由美

× 大橋, 由美

ja 大橋, 由美

en Ohashi, Yumi


Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Making use of an ecological perspective, activity theory and systemic functional linguistics, this study presents a theoretical framework for designing second language classroom tasks. An ecological perspective implies that language use emerges as learners take action to mediate cognition, making use of a rich 'semiotic budget' ( van Lier, 2000) present within the environment. This suggests that the quality of an environment, learners' perception of that environment, and their utilization of the environment for taking action are of vital importance. Activity theory theorizes the relationship between human action and language use. Activities are realized by multiple actions, which are specific to contexts. In order to achieve goals human action is taken mediated either by material tools or symbolic tools. Language use is a meditational tool to achieve human action. Systemic functional linguistics is adopted to explain the role of language. A key factor is the degree of context dependency in language use. Hasan (1985) makes a distinction between language being either ancillary or constitutive in different events. Tasks eliciting ancillary language use make low language demands that restrict learners to an unchallenging learning opportunity lacking in affordances for learners to invest themselves beyond the physical action required. In contrast, tasks requiring learners to engage in context-independent language use make a higher demand on lexico-grammatical use. The author argues that successful learning emerges from task design incorporation an appropriate level of challenge in meaningful tasks that enable learners to transform their particiaton.
言語 en
出版者
出版者 福岡女学院大学人文学部
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 https://hdl.handle.net/11470/65
ID登録
ID登録 10.60461/0002000157
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13492136
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27591662
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11425084
書誌情報 ja : 福岡女学院大学紀要. 人文学部編

巻 24, p. 43-59, ページ数 17, 発行日 2014-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-03 05:50:38.853228
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3